onsdag 29 mars 2017

Mollas folkkilaukku är färdig!

Tapestry crochet Molla Mills pattern

Den här var rolig att virka. Visst har det tagit tid, typ 7 månader sedan jag började, men vad gör det? Nu är den färdig och jag är mer än nöjd.

Garn:
Kotimainen LIINA kalalanka (svart och natur vit)
100% bomull
18 trådigt
Tillverkare: Suomen Lanka

Mönster:
Ur boken Virkkuri 3 av Molla Mills
www.mollamills

Från en loppisväska återanvände jag dragkedjor och botten som jag sydde fast. Ännu lite osäker på det röda bottnet, men det är lätt att sprätta bort i och med att det bara är fastsytt i yttertyget. Kanske jag byter det till ett svart? Vi får se hur vi kommer överens, jag och väskan :)
Sömnad Molla Mills folkkilaukku


Mönstervirkad väska med foder

Infällt blixtlås i väskfoder

öljett till väska

Folkkilaukku enligt Molla Mills mönster


Folkkilaukku enligt Molla Mills mönster



2 kommentarer :

  1. Vilken jättefin och välgjord väska! Bra bilder av de olika faserna.
    En sådan måste jag göra!
    hälsningar M-L

    SvaraRadera
  2. Oj tack så mycket M-L. Vad trevligt att kunna inspirera. Den var jätterolig att göra,fast det tog lite tid. Men vart har vi bråttom?

    SvaraRadera